maandag 18 maart 2013

#50books- vraag 6


Ben jij een muzieklezer?

Hoewel ik mezelf zie als een groot muziekliefhebber combineer ik het zelden met lezen. Hooguit een muziekje op de achtergrond, bekend genoeg om er niet door afgeleid te worden. Wanneer ik muziek niet goed genoeg ken ben ik namelijk nogal eens geneigd allerlei informatie over de artiest of een nummer op te zoeken. Geen biografieën of boekwerken vol verklaringen, maar simpele trivia. Ik hoef namelijk niet alles te weten maar ben wel gek op feitjes en rare weetjes.
De enige boeken die ik wel eens lees over muziek zijn de boeken van Leo Blokhuis. Geen vuistdikke boeken vol achtergronden en beweegredenen maar korte biografieën gevuld met weetjes en feitjes.
Wat ik ook geregeld doe is songteksten opzoeken. Meezingen vind ik namelijk ook heerlijk, maar dan wel graag met de juiste tekst. Maar die tekst hoeft niet uitentreuren te worden geanalyseerd en uitgelegd te worden. Laat mij daar maar mijn eigen gedachten en emoties bij hebben.

#50 books is een initiatief van Petepel . Elke week op zondag zal hij een nieuwe boekvraag posten die door iedereen vrij mag worden ingevuld. Alles is toegestaan. Een foto, een recensie, een persoonlijke herinnering, enzovoorts. De beantwoording van de vraag hoeft helemaal niet op dezelfde dag of binnen een week. Wanneer je het blog klaar hebt, post het dan en plaats een link onder de betreffende vraag, zodat iedereen het kan volgen en bij je komt kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten