zaterdag 23 maart 2013

#50books- vraag 8


Hoeveel tijd lees je gemiddeld per week?

De hoeveelheid tijd die ik besteed aan lezen wisselt heel sterk. Er zijn weken dat ik drie tot vier uur op een dag lees. Maar er zijn ook weken dat ik dagenlang geen boek open sla.
Dat het zo wisselt heeft zeer diverse oorzaken. Andere bezigheden, drukte in de agenda, beslommeringen en soms ook gebrek aan zin.
Er is een tijd geweest dat ik mezelf kwalijk nam te weinig te lezen. Inmiddels ben ik iets milder in mijn oordeel. Lezen is een hobby. Iets wat ik graag doe ter ontspanning. Maar er zijn meer dingen die ik als hobby doe. Die dingen vragen ook tijd. Als ik dan het een en een andere keer het ander doe blijft het allemaal ontspanning in plaats van een heilig moeten en kan ik er echt van genieten.

#50books is een initiatief van Petepel. Elke week op zondag zal er een nieuwe boekvraag gepost worden die door iedereen vrij mag worden ingevuld. Alles is toegestaan. Een foto, een recensie, een persoonlijke herinnering, enzovoorts. De beantwoording van de vraag hoeft helemaal niet op dezelfde dag of binnen een week. Wanneer je het blog klaar hebt, post het dan en plaats een link onder de betreffende vraag, zodat iedereen het kan volgen en bij je komt kijken.

1 opmerking: