donderdag 16 januari 2014

WOT deel 3 / 2014

Quatsch ~ 1) Flauwekul 2) Geklets 3) Klets 4) Kletspraat 5) Nonsens 6) Onzin

Vol goede moed bekeek ik vanochtend het nieuwe WOT-woord. Na een afwezigheid van een paar weken wilde ik mij vandaag van mijn beste kant laten zien en niet alleen de eerste zijn die een blog produceerde, maar ook nog een wereldsgoed blog. Een blog wat nu al het allerbeste WOT-blog van 2014 zou worden. Iedereen zou met stomheid geslagen zijn door de scherpte, het inzicht, het intellect en de humor. Het zou complimenten regenen. En ik zou met gepaste trots mijn nederigheid verkondigen en nog meer lof oogsten.
Juist ja, allemaal quatsch. De WOT was eigenlijk een beetje uit mijn systeem verdwenen. Ik zag vanochtend de tweet met het woord wel, maar registreerde het niet. Ik las het en vergat het meteen weer. Geen directe inspiratie en op mijn manier geen tijd om er even voor te gaan zitten en inspiratie te creëren. Pure gemakzucht dus.
Toen ik  mij vanavond realiseerde dat het al de hele dag donderdag was, ik de tweet echt wel had gezien maar me er gemakkelijk had afgemaakt, besefte ik nog iets anders. Ik verloochende mezelf. Ik kwam een afspraak die ik met mij had gemaakt niet na. En daarmee deed ik mezelf te kort. En niet alleen kwam ik een afspraak met mezelf niet na, enige weken geleden heb ik Irene zelf nog toegezegd mee te blijven doen.
Het zit wat ongemakkelijk want die schop onder mijn kont was niet eenvoudig en best wel pijnlijk, maar ik ben gaan zitten en gaan schrijven. En mensen, ik geniet er weer van. Ik doe weer mee!


Write On Thursday. #WOT. Iedereen kan meedoen, het is een creatieve schrijfopdracht, vrij om te bepalen hoe je dat wilt doen, zoals het bij bloggen hoort en mag kort, lang, in blog, flog- of vlogvorm. Het gaat erom dat je het woord wat elke donderdag gebruikt gaat worden in z’n meest vrije vorm kan uitleggen. Wat vind je ervan, hoe denk je erover, heeft het een metaforische werking, zijn er vergelijkingen, kun je een anekdote terughalen, laat het je dromen of is het vlak en abstract? Wil je andere #WOT woorden terugvinden, check hier! Vergeet ook niet de link naar je eigen blogpost in de reacties te zetten zodat anderen je blog kunnen lezen en reageren.

2 opmerkingen:

  1. Jippie!!! Ik heb ze gemist!!! (Zo,alsnog die veer in je reet) !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaaaa, ik durfde je bijna niet te vragen wat deze toestand nu was...?!? Gelukkig, weer een #WOT van jouw hand. Fijn!!

    BeantwoordenVerwijderen