donderdag 24 april 2014

#WOT deel 17 / 2014

Tijd ~ de onstuitbare gang der dingen van toekomst door het heden naar het verleden

Meerdere keren lees ik de gegeven definitie. En nog maar een keer. En nog maar eens. De definitie rijmt niet met mijn idee over tijd. En al helemaal niet met mijn gevoel erover. Maar een betere definitie bedenken lukt niet. Daarvoor istijd voor mij te ongrijpbaar.
Ga maar na, soms heb ik tijd, vaker kom ik tijd te kort. Soms lijken de wijzers van de klok niet vooruit te rammen, nog vaker vliegen ze in de rondte. Tijd is iets waar je een tekort aan kunt hebben terwijl je alle tijd ter wereld tot je beschikking hebt. Je kunt de tijd van je leven hebben terwijl je hele leven nog voor je ligt. Tijd kun je niet hebben, maar tijd schijn je wel te kunnen maken. Tenminste dat hoor je tegenwoordig heel vaak als je zegt ergens geen tijd voor te hebben. Of ze dat vroeger ook zeiden durf  ik niet te zeggen.
Een conclusie lijkt wel te trekken over tijd. Tijd is altijd in tegenspraak met zichzelf. En dat maakt tijd voor mij ondefinieerbaar.

Write On Thursday. #WOT. Iedereen kan meedoen, het is een creatieve schrijfopdracht, vrij om te bepalen hoe je dat wilt doen, zoals het bij bloggen hoort en mag kort, lang, in blog, plog- of vlogvorm. Het gaat erom dat je het woord wat elke donderdag gebruikt gaat worden in z’n meest vrije vorm kan uitleggen. Wat vind je ervan, hoe denk je erover, heeft het een metaforische werking, zijn er vergelijkingen, kun je een anekdote terughalen, laat het je dromen of is het vlak en abstract? Wil je andere #WOT woorden terugvinden, check hier! Vergeet ook niet de link naar je eigen blogpost in de reacties te zetten zodat anderen je blog kunnen lezen en reageren.



1 opmerking: