donderdag 24 juli 2014

WOT deel 30

Luisteren ~ gericht waarnemen met het oor

Luisteren, ik wil het even niet meer. Te veel meningen, te veel argumenten, te veel ruis, te veel woorden, te veel informatie. Ik ben er moe van. Overprikkeld. Enigszins depressief.
En dus probeer ik rigoreus te zijn. Ik probeer het aantal prikkels wat ik binnen krijg in te perken. Te beginnen met de sociale media. Want daar zijn het aantal meningen, het aantal woorden en de hoeveelheid informatie moeilijk te sturen.

Het valt me zwaar. De stilte blijkt groter dan ik had gedacht. En ook de macht der gewoonte is weer eens geen vriend in een voornemen.
Er zijn ook voordelen. Ik heb een hele avond zitten haken. Ik heb lange tijd vrij uit zitten schrijven. Ik voel van alles in mijn hoofd gebeuren en langzaam ontstaat er ruimte voor mijn eigen gedachten.
Het is goed toeven in de luwte.


Write On Thursday. #WOT. Iedereen kan meedoen, het is een creatieve schrijfopdracht, vrij om te bepalen hoe je dat wilt doen, zoals het bij bloggen hoort en mag kort, lang, in blog, plog- of vlogvorm. Het gaat erom dat je het woord wat elke donderdag gebruikt gaat worden in z’n meest vrije vorm kan uitleggen. Wat vind je ervan, hoe denk je erover, heeft het een metaforische werking, zijn er vergelijkingen, kun je een anekdote terughalen, laat het je dromen of is het vlak en abstract? Wil je andere #WOT woorden terugvinden, check hier! Vergeet ook niet de link naar je eigen blogpost in de reacties te zetten zodat anderen je blog kunnen lezen en reageren.





1 opmerking:

  1. Herkenbaar wel... vooral wat betreft al die opinies op Sociale Media! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen