zaterdag 30 augustus 2014

#WOT deel 35

Tranen ~ 1) Huilen 2) Lichaamswerking 3) Oogvocht afgeven 4) Oogvocht afscheiden 5) Oogvocht 6) Uiting van smart 7) Uiting van verdriet 8) Uiting van droefheid 9) Vlies 10) Vloeien 11) Waterlanders

Hoewel ik een erg emotioneel mens ben zijn er maar weinig mensen die mij hebben zien huilen. En mocht iemand een keer tranen in mijn ogen zien zal ik mij meteen verontschuldigen. Niet omdat ik vind dat mensen niet mogen huilen,maar zelf huilen is toch een heel ander iets.

Het zal wel een cultureel dingetje zijn. In de omgeving waar ik opgroeide was doe maar normaal het devies. Wees niet te opvallend. En ook, stel je niet aan. En huilen was toch wel de ergste vorm van aanstellerij. Dan kun je op latere leeftijd wel leren dat huilen geen zwakte is maar ergens in mijn hart twijfelt er altijd een klein meisje of ze zich niet enorm zit aan te stellen met enorme krokodillentranen als gevolg.

En dus slik ik onbewust mijn tranen nog steeds in. En zeg ik nog steeds 'sorry' als iets mij zo emotioneert dat het me het spreken belemmert. En zal ik nog heel veel jaren mezelf streng toe spreken dat ik niet zo streng moet zijn voor mezelf.

Write On Thursday. #WOT. Iedereen kan meedoen, het is een creatieve schrijfopdracht, vrij om te bepalen hoe je dat wilt doen, zoals het bij bloggen hoort en mag kort, lang, in blog, plog- of vlogvorm. Het gaat erom dat je het woord wat elke donderdag gebruikt gaat worden in z’n meest vrije vorm kan uitleggen. Wat vind je ervan, hoe denk je erover, heeft het een metaforische werking, zijn er vergelijkingen, kun je een anekdote terughalen, laat het je dromen of is het vlak en abstract? Wil je andere #WOT woorden terugvinden, check hier! Vergeet ook niet de link naar je eigen blogpost in de reacties te zetten zodat anderen je blog kunnen lezen en reageren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten