vrijdag 10 oktober 2014

Een hoekje

Geen moeder, geen dochter. Geen echtgenote, geen vriendin. Geen verzorger, geen verzorgde. Geen blakend geluk, geen hoopje ellende. Even helemaal niets.
Enkel ik in een klein, stil, donker hoekje van mijn bestaan. Alleen ik, alleen maar zijn.

Geen zen, geen mindfulness. Geen zelfhulpboek, geen cursus geluk. Geen weg naar een beter leven, geen oplossingen.
Enkel ik in een klein, stil, donker hoekje van mijn bestaan. Alleen  ik, alleen maar zijn.

Geen waan van de dag, geen geschreeuw zonder wol. Geen mening, geen discussie. Geen terechtwijzing, geen argumenten.
Enkel ik in een klein, stil, donker hoekje van mijn bestaan. Alleen maar ik, alleen maar zijn.

Geen gierende hormonen, geen gevoelens in de war. Geen angsten, geen negatief zelfbeeld. Geen opstandigheid, geen gevecht.
Enkel ik en een klein, stil, donker hoekje. Alleen nog maar zijn.



1 opmerking: