donderdag 5 maart 2015

cadeautwijfels

Ken je dat? Je wilt graag iets weten, maar je wilt het niet rechtstreeks vragen. En met dat laatste maak je het jezelf enorm moeilijk. Want hoe kom je nou aan de gewenste informatie?

Ik zelf zit momenteel met twijfel over een cadeautje. Ik weet dat de ontvanger blij is met alles wat iemand speciaal voor haar gemaakt heeft. Maar ik wil graag de hoofdprijs. Ik wil dat het cadeau helemaal klopt. De stijl moet precies goed zijn. De kleuren exact aansluiten op het interieur. En eigenlijk moet het dan ook nog een volslagen verrassing zijn. Ja, ik maak het mezelf graag moeilijk.


Ik bedacht dat facebook wel aanknopingspunten zou kunnen bevatten. Via foto’s kon ik vast een aanvulling krijgen op mijn herinneringen aan het interieur van deze persoon.
Leuk bedacht, maar helaas. Genoeg foto’s maar zelden staat er een bruikbaar detail van de inrichting bij op. Ook niet bij vrienden en familieleden.



Dan maar proberen of ik de persoon in kwestie uit de tent kon lokken. Ik postte wat foto’s van door mij gemaakte dingen, dropte wat inspiratie-ideetjes en vroeg zelfs om meningen over mogelijke cadeautjes. Ik kreeg vele leuke reacties maar de persoon waarom het gaat zweeg in alle talen. Het lijkt er zelfs verrekte veel op dat deze persoon een sociale media-dieet heeft ingesteld want ik zie helemaal weinig verschijnen van die kant.




En nu zit ik dus met een groot dilemma. Zet ik in op een thema? Maak ik een eclectische mix van de twee stijlen die ik vind passen bij deze persoon? Of ga ik proberen informatie in te winnen over wat nou echt het beste past in het huis (met het grote gevaar dat een man daar anders over denkt dan een vrouw)?

Soms denk ik zeker te weten wat ik ga doen, maar op het moment dat ik dan wil starten slaat de twijfel weer toe. Gelukkig heb ik nog wat tijd, maar ik zal toch echt binnenkort de knoop moeten doorhakken anders wordt het snel een vaasje opleuken en een bosje bloemen er in flatsen. Ook leuk, maar al eerder gedaan. En ik vind in herhaling vallen op cadeaugebied net iets erger dan de plank finaal mis slaan.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten