dinsdag 7 april 2015

Weer thuis

Ik ben nog geen half uur thuis wanneer ik in mijn eigen bed stap. Ik ben doodop van even wat kleine stukjes lopen. Braaf als ik ben volg ik ieders advies op en neem mijn rust. Ik vermoed dat ik nog wel even zal liggen woelen maar niets is minder waar. Ik val als een blok in slaap.
Wanneer ik weer wakker word blijf ik even liggen genieten van het feit dat ik in mijn eigen bed lig. Ik verwonder mij ook wel een beetje. Wie verwacht nou dat het thuis in ons drukke gezin rustiger is dan in een ziekenhuis? Ik ben er in ieder geval zeer verbaasd over.

Beneden wacht jongste op me. Dat is openlijk een enorm moederskindje en heeft het al dagen erg moeilijk met mijn gezondheidsfratsen. Het liefst zou hij zich aan mij vast klampen om me continu in de gaten te houden. Het zal veel tijd en overtuigingskracht gaan kosten dat ik echt goed voor mezelf zorg, voorzichtig aan doe en goed op mezelf let. Tot die tijd vertrouwt hij vooral op zichzelf om mij in de gaten te houden en omdat hij nou eenmaal af en toe weg moet, mijn andere oppassen.
Vlak daarna komt middelste thuis van de boerderij. Ik krijg van iedereen en Jan en alleman de groeten en beterschapswensen en dan diept hij een prachtige eigen gemaakte kaart namens de kinderen van de zorgboerderij. Wat een prachtcadeau!

Na het eten word ik overvallen door hevige vermoeidheid en ga ik maar weer naar bed. Ik besef me dat dit is hoe het de komende dagen dus zal zijn. Even wat doen en weer slapen. En dan hopelijk elke dag een beetje meer kunnen doen.
En dus houd ik me ook donderdag aan mijn schema. Veel niets doen en wanneer ik moe ben naar bed. Zo kom ik de dag wel door. Wat ook helpt is dat er een aantal lieve mensen even op visite komen. Het is prettig je geliefd te weten.

Vrijdag is toch een iets mindere dag. Of ik doe misschien toch iets teveel gezellige dingen. Maar feit is dat ik die dag vermoeider ben en vaker in bed kruip. Maar gelukkig kan dat wel allemaal. Manlief is namelijk nog thuis en regelt alles. En hoewel het best moeite kost lukt het u om hem dit ook te laten doen. Toch iets geleerd in de afgelopen week.



1 opmerking:

  1. best lastig om dingen uit handen te geven he? Maar wel knap dat je het gedaan hebt en hopelijk nog steeds doet. xxx

    BeantwoordenVerwijderen