maandag 7 november 2016

#WOT deel 44

Alleen zijn ~ 1) Afgelegen 2) Afgezonderd 3) Afzonderlijk 4) Apart 5) Blotelijk 6) Enkel 7) Exclusief 8) Enkel of enkele 9) Eniglijk 10) Enig 11) Enige 12) Eenzaam 13) Enkel omdat er niemand bij is (crypt.) 14) In je eentje 15) In zijn uppie 16) Louter 17) Maar 18) Niet vergezeld 19) Niet onderling 20) Niemand 21) Niet samen 22) Onvermengd 23) Onvergezeld 24) Puur 25) Uitsluitend 27) Uniek 28) Uppie 29) Solo 30) Slechts 31) Solitair 32) Verlaten 33) Zuiver

Alleen zijn, wat klink dat heerlijk. Alles op mijn eigen tempo doen, op mijn eigen tijdstip, op mijn eigen manier. TV kijken wanneer ik dat wil en dan ook nog wat ik wil kijken. Alleen mijn eigen agenda bij houden en minstens een halvering van de hoeveelheid wasgoed.

Natuurlijk klinkt dat mij als muziek in de oren. Ik ben dan ook maar zelden echt alleen. Met mazzel ben ik overdag een paar uur alleen thuis, maar tussen de ploegendienst van manlief, het gunstige rooster van oudste, de korte schooldagen van middelste en de uitgevallen lessen van jongste door, zijn dat er vast niet meer dan drie. Tenminste, als onze oudste kat niet vindt dat ze me moet redden van de eenzaamheid en me overal waar ik ga volgen om tegen me te kletsen.

De laatste keer dat ik echt langere tijd alleen ben geweest is al even geleden. Dat was een weekend waarop oudste op kamp was, manlief nog mee mocht als begeleider en de jongste twee nog naar het logeerhuis gingen. En inderdaad daar heb ik toen volop van genoten. Overdag in bad, eten wanneer ik wilde, eten wat ik wilde, maar vooral met helemaal niemand rekening houden.Twee dagen lang was ik helemaal alleen. En net toen ik ze begon te missen kwam iedereen weer thuis.


Ja, dat alleen zijn klinkt best goed. Zo lang het maar niet te lang hoeft te duren kan ik daar erg van genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten