donderdag 11 mei 2017

#WOT 2017 deel 19

Sinister ~ 1) Akelig 2) Donker 3) Dreigend 4) Duister 5) Eng 6) Griezelig 7) Huiveringwekkend 8) Linker 9) Luguber 10) Naargeestig 11) Ongeluk 12) Ongelukkig 13) Ongunstig 14) Onguur 15) Onheil 16) Onheilspellend 17) Ramp 18) Rampspoedig 19) Ruw 20) Schrikwekkend 21) Snood 22) Somber 23) Zeer duister 24) Zeer ongunstig

O wat een heerlijk woord deze week. Ik ben gek op dit woord. Ik vind het er geweldig uit zien. Ik vind de sisklanken bij het uitspreken heerlijk. En ik ben gek op de betekenis. Ja, ik ben bijzonder gek op het woord ‘sinister’.

Hoewel ik wel heel dapper doe kan ik behoorlijk huiveren en griezelen van sinister. Als een tv-serie net iets te sinister wordt kijk ik nog maar met een half oog. Want hoewel ik het doodeng vind of naar of luguber, het intrigeert toch. Ik wil toch wel heel graag weten hoe het afloopt.
Dat gebeurt me ook met boeken. Ik kan me herinneren dat ik ooit eens een boek van Karin Slaughter las waarin een gebeurtenis zo gruwelijk en beeldend was dat ik een hoofdstuk steeds opnieuw moest beginnen omdat mijn hersenen weigerden de beelden die het opriep te processen. Alsof ze niet wilden begrijpen wat ik net gelezen had.


Tot een tijdje geleden schreef ik af en toe verhalen. Deze verhalen hebben ook geregeld een sinister tintje. Ze hebben in ieder geval zelden een happy end. Zelf wijt ik dat aan mijn vermogen alles en iedereen dood te piekeren. Maar misschien ben ik wel meer sinister dan mijn uitstraling doet vermoeden. 

2 opmerkingen:

  1. Oooooo je bent toch niet gestopt met het verhalen vertellen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee. Sterker nog, dit blog heeft me gemotiveerd nou toch eindelijk mezelf een schop onder mijn kont te geven en een van de ideeën in mijn hoofd gaan uitwerken

      Verwijderen