dinsdag 2 mei 2017

#WOT deel 17

Geen ~ 1) Generhande 2) Generlei 3) Grieks achtervoegsel 4) Helemaal niets 5) Hoofdtelwoord 6) Minder dan een 7) Neen 8) Negatie 9) Negatief 10) Niemand 11) Niet 12) Niet één 13) Niets 14) Onbepaald hoofdtelwoord 15) Onbepaald voornaamwoord 16) Ontkennend voornaamwoord 17) Ontkennend telwoord 18) Ontkennend voornaamwoord 19) Ontkenning 20) Telwoord


Zin. Als er iets de laatste tijd ontbrak was het zin. Ik had zo weinig zin dat ik dagenlang twitter afgesloten heb gehad, nauwelijks mijn facebook opende en zelfs mijn mail negeerde. Ik had even meer dan genoeg aan mijn eigen leven en geen zin me te verdiepen in een buitenwereld.

Soms heb ik dat. Dan ligt mijn gezondheid dwars. Of een van de pubers. Of de auto kost net iets meer dan begroot. Of ik verpest een net gemaakte sjaal in de was. Of al bovenstaande in een weekend.
Dan sla ik emotioneel op tilt en wil me even afsluiten voor alles en iedereen.

De volgende dagen kijk ik geen nieuws, lees geen krant, begeef me niet of nauwelijks op sociale media. Net zo lang tot ik me ga vervelen. En als ik dan doelloos door het huis banjer weet ik dat ik er weer ben. Misschien nog niet helemaal fris en fruitig maar ik ben weer net een beetje meer blij met mezelf dan daarvoor.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten