zondag 26 november 2017

#WOT 2017 deel 47

Veertig ~ 1) getal 2) hoofdtelwoord 3) telwoord 4) 10 x 4 5) het leven begint bij – 6) atoomnummer van zirkonium 7) octagonaal getal 8) 23 x 5

Het voelt alsof het al heel lang geleden is dat ik veertig werd. In werkelijkheid valt het best mee. Het is nog maar vier jaar geleden.

Ik heb het idee dat ik het niet zo’n ‘big deal’ vond. Ik heb het wel uitgebreid gevierd. Dat was voor mij ook een verrassing. 
Ik ben jarig in de week tussen kerst en oud en nieuw. Dan zijn mensen nooit echt van de feestjes.Ik had familie en vrienden dan ook uitgenodigd met de boodschap dat ik er gewoon een oubollig feestje van wilde maken. Je weet wel, met stoelen in een kring en bordjes met kaas en worst.
Dat oubollig een thema kon zijn had ik niet bevroed. Binnen de kortste keren vlogen de wilde ideeën mijn social media binnen. Het werd spontaan een fantastisch feest!


Als ik eerlijk ben moet ik toegeven dat ik veertig wel als een mijlpaal zag.
Het is niet voor niks dat ik per se met roken gestopt wilde zijn voor mijn veertigste verjaardag. Het voelde als een soort magische grens. 
Vanaf dan zou mijn leven er vast heel anders uit zien. Ik zou wijzer zijn en de wereld met iets meer mildheid gaan bekijken. De uitdagingen zouden minder groot zijn.


Mijn leven ziet er inderdaad heel anders uit. Maar niet zoals ik had gedacht. 
De uitdagingen zijn verandert maar zeker niet minder of kleiner geworden. En of ik nou echt wijzer en milder ben geworden betwijfel ik. Wel ben ik nog steeds gestopt met roken.

Mijn kijk op het leven is wel veranderd in de afgelopen vier jaar. Maar dat heeft meer te maken met de gebeurtenissen in die periode dan met leeftijd.

Uiteindelijk is veertig worden alleen pijnlijk geweest op de dag na het feestje.
veertig kaarsjes en een blij ei



1 opmerking: