donderdag 3 mei 2018

#WOT deel 18-2018


Pyjama ~ 1) Babydoll 2) Bedkledij 3) Bedkleding 4) Bedkleren 5) Kledingstuk 6) Nachtgewaad 7) Nachtgewaad of nachtkleed 8) Nachtgoed 9) Nachtkledij 10) Nachtkleding 11) Nachtkleren 12) Slaapgoed 13) Slaapkledij 14) Slaapkleding 15) Slaapkleren

Jarenlang sliep ik het liefst zonder kleding aan mijn lijf. Pyjama’s vond ik maar truttig en totaal overbodig. Dat ik nogal een woelwater ben en graag met open raam slaap zorgde er wel voor dat ik met regelmaat volledig werd blootgesteld aan nachtkou maar mijn lijf kon dat toen nog goed verdragen.

Helaas verdween de ochtendstijfheid steeds minder snel uit het ouder wordende lijf. Toen ik ernstige rugklachten kreeg werd mij met klem geadviseerd het lijf tegen tocht te beschermen. Er zat maar een ding op. Toch de door mij zo verfoeide pyjama aan trekken.

Bij toeval had ik nog twee shortama’s liggen. Korte broekjes met shirtjes met een knoopsluiting. Ooit eens gekocht omdat ik in het ziekenhuis ging bevallen. De broekjes droegen fantastisch. De shirtjes bevielen stukken minder. Knoopjes en buikslapen zijn geen comfortabele combinatie. De shirtjes werden al snel ingewisseld voor oude T-shirts van manlief.

Vijftien jaar later is deze basisoutfit niet veranderd. In de koude wintermaanden wordt de set ingeruild voor een zeer modieuze set van thermo-ondergoed. Ik heb in de loop der jaren namelijk een antipathie opgebouwd tegen nodeloos kou lijden maar vertik het nog steeds om het raam dicht te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten